divendres, d’agost 26, 2005

Còmics recomanats

Moltes vegades m’he trobat en la situació de que algú em demani que li recomani algun “còmic bo”..... i això no és tant fàcil.

Per poder recomanar un còmic a algú s’ha de conèixer els gustos de la persona tant a nivell de temàtiques com d’estils de dibuix. El tema del dibuix és el més difícil ja que si la persona que et demana una recomanació no és lectora habitual de còmics ni ella mateixa sap quins son els seus gustos respecte als estils de dibuix.

A part d’això, a mi personalment em costa bastant recomanar còmics “en fred”, normalment sempre se m’acudeixen les millors recomanacions quan ja és massa tard.... suposo que el que em passa és que tinc tant per escollir que m’acabo bloquejant i solament em venen al cap els mateixos còmics (que suposo que són els meus “top 10”).

Així doncs he decidit fer una llista de “bons còmics” i penjar-la aquí per poder tenir-la sempre “a mà” quan la necessiti i per a que us pugui servir a vosaltres per provar coses noves.

Tots els còmics de la llista són obres que considero que tenen un nivell mínim de qualitat i que dintre del seu gènere estan per sobre de la mitja.

Hi ha de tot i –evidentment- no tot són obres mestres, però amb tots ells he passat una bona estona, alguns m’han fet riure, altres pensar i d’altres m’han ajudat a evadir-me una estona de la “quotidinía delirante” que diria Miguelanxo Prado.

Hi ha una mica de tot, sèries, volums unitaris, europeu, americà, japonès, etc...

Al costat de cada còmic us he posat l’editorial que l’ha publicat i la pàgina web de la mateixa per a que pugueu trobar informació sobre el còmic en qüestió per decidir si us interessa o no. A vegades en comptes de la web de la editorial he posat un link a un article que parli de l’obra en qüestió.

El criteri de selecció ha estat solament que siguin còmics que es puguin trobar fàcilment a una llibreria especialitzada o fins i tot (gran part d’ells) a la FNAC. Així doncs hi trobareu còmics editats fa relativament poc temps.

S’accepten suggeriments per afegir a la llista!! Però recordeu han de ser fàcils de trobar.